Pe măsură ce timpul trece pare că ne apropiem din ce în ce mai mult de lansarea unui Open Beta pentru Counter-Strike 2 sau chiar jocul complet. În același timp, multe lucruri mai trebuie implementate până la lansarea oficială, așadar este greu de zis exact când ne vom putea bucura din plin de mult așteptatul Source 2. Sunt deja și alte platforme care își aduc schimbările legate de CS 2, precum Faceit. Renumita platformă Third Party pentru meciuri competitive dezvăluie o recalibrare a sistemului de ELO și schimbări în ceea ce privește posibilitățile de a da de adversari din altă liga comparativ cu a ta.
Today, we would like to share an update on some of the many changes coming to our matchmaking and rank system:
— FACEIT (@FACEIT) August 4, 2023
✨ Upcoming CS2 Elo recalibration
🔓 Party Elo Limitation test
☑️ Final Verified Matching test
🖥️ New Matchmaking Play page
READ MORE: https://t.co/fx4KqQes97
Schimbările celor de la VALVE
Știm deja că hărțile active în joc acum sunt Ancient și Anubis, dar, recent au fost lansate noi update-uri legate de aceste hărți și lucruri au fost rezolvate pentru a îmbunătăți calitatea jocului. Nu doar hărțile au trecut prin modificări, ci și jocul în sine, iar buguri precum reînceperea rundei în mijlocul reload-ului, animația apei și explozia molotvului în apa de pe Ancient au fost revizuite și rezolvate de către developeri.

Revenind la hărți, acestea chiar au trecut prin câteva schimbări care să îi ajute pe jucători și să facă aceste mape mai jucabile. Lista schimbărilor arată astfel:
- Schimbări pe Anubis
- Movement-ul pe hartă a fost îmbunătățit
- Coliziunea în jurul Pillar-ului a fost ajustat
- Găurile din textură au fost acoperite
- Problemele cu armele sau bombele care treceau prin textură au fost rezolvate
- Schimbări pe Ancient
- Claritatea apei din T-Base a fost îmbunătățită
- Locurile unde poți sări au fost ajustate
- Coliziunea în jurul colțurilor a fost ajustată
- Ajustări variate asupra luminii
Schimbările formatului competițional
Am ajuns și la, probabil, cele mai interesante implementări aduse de către VALVE în legătură cu CS 2. De mult nu i-am mai văzut pe creatorii jocului să se implice așa cum au făcut-o acum în circuitul Pro. Lucrurile erau simple până acum, fiecare organizator își alegea formatul, clasamentul propriu și echipele pe care urma să le invite, așadar fiecare putea avea propriile reguli atâta timp cât nu era vorba despre un Major. Se pare că acum, celor de la VALVE nu le mai convine că fiecare să aibă reguli proprii, așadar acest anunț a fost făcut pe Twitter-ul oficial:
An update on the future of Counter-Strike esports: https://t.co/WYrYMf7zNZ
— CS2 (@CounterStrike) August 3, 2023
Ce prevede acest update competițional? Destul de multe implementări, deoarece VALVE vor să aducă sistemul echitabil pe care l-au visat încă de la început, dar nu l-au întreținut. Creatorii jocului își doresc un mediu competitiv în care fiecare echipă să aibă o șansă de a ajunge pe propriile forțe în acest ecosistem cunoscut și drept Tier 1. Acest update conține trei prevederi foarte importante:
- Organizatorii de turnee nu vor mai avea relații de afaceri unice sau alte conflicte de interese cu echipele care participă la evenimentele acestora.
- Toate invitațiile acordate pentru turnee vor utiliza sistemul nostru de clasificare (detaliat aici) sau echipele invitate vor fi determinate în urma unui eveniment deschis de calificare.
- Orice compensație pentru echipele participante (fond de premii sau compensațiile de altă natură) va fi dezvăluită public și va fi determinată de criterii obiective pe care comunitatea le poate consulta.
Practic, prin acest update, cei de la VALVE vor înlătura circuitul închis al celor de la BLAST, forțându-i să își înlăture echipele partenere și să își deschidă ecosistemul. Totodată, organizatori precum ESL sau BLAST vor fi nevoiți să renunțe la propriile clasamente și să invite echipe în concursurile lor bazându-se doar pe clasamentul oficial VALVE. Totuși, acest clasament arată destul de ciudat, luând în calcul ce s-a întâmplat în ultimele luni la Tier 1.

Este clar că în acest clasament câteva lucruri nu sunt la locul lor, dar VALVE au timp să rezolve această problemă, la fel ca și organizatorii, deoarece implementările vor intra în activitate de abia din anul 2025. De partea cealaltă, cel mai afectat organizator, BLAST, s-a pronunțat în legătură cu aceste schimbări, iar reacția lor a fost una destul de pozitivă, anunțând faptul că urmează să vedem un nou BLAST, dar cu aceleași scopuri că înainte, toate acestea într-un Tweet oficial.
— BLAST Premier 💥 (@BLASTPremier) August 3, 2023